2018. szeptember 23., vasárnap
Preview

TRX

A TRX-szel végtelen számú gyakorlat végezhető, és az egész testet meg tudjuk vele mozgatni. Erőt, állóképességet, koordinációt és a core (törzs) izmok stabilitását fejleszti.

A TRX-es edzésnél a saját testünket használjuk ellenállásként, és az intenzitást is mi magunk határozzuk meg, így lehetséges, hogy ugyanazt az eszközt használja egy elit katona és egy modell.

A TRX-szel erő-állóképességet fejlesztünk, az edzések alapvetően erőfejlesztő jellegűek, de mivel a testünket folyamatosan mozgatjuk közben, ezért az állóképességünk is fejlődik. Ez azért fontos, mert van élet a zsírégető zónán kívül is, sőt... Ma már nyilvánvaló, hogy az ellenállásos edzés sokkal hatékonyabb alakformáló, mint az alacsony intenzitású cardio edzés. Ellenállás lehet a saját súlyunk (guggolás, fekvőtámasz, kitörés akár TRX-szel) vagy kézisúlyzó, gumikötél, rúd. Nagyon fontos, hogy aki fogyni akar, az sem mondhat le az izomépítésről (és itt legkevésbé sem a testépítő edzésekre és izomzatra kell gondolni).

Egy TRX-es edzés sokkal intenzívebb, mint egy cardio edzés, sokkal több kalóriát égetünk el rövidebb idő alatt, és az anyagcserét is annyira felpörgeti, hogy az edzés utáni regenerációra (a szervezetünk visszaállása az egyensúlyi állapotba) legalább annyi kalóriát égetünk el, mint edzés közben. Egy zsírégető cardio edzés utóégető hatása ehhez képest minimális.

A TRX-et mindenki a saját fittségi szintjének megfelelően tudja használni, az intenzitást testünk dőlésszögének megválasztásával tudjuk szabályozni, így lehet, hogy egy átlagember és egy élsportoló edzésére is alkalmas.

Nagyon fontos még, hogy atletikus, funkcionális izomzat építhető vele, és edzés közben végig dolgoznak a törzsizmok.

A core izmok kiemelt figyelmet érdemelnek, mivel ez az izomcsoport testünk erőközpontja, minden mozgás kiinduló pontja, és törzsünk stabilitását biztosítja. Rengeteg ember szenved derékfájástól, gerincbántalmaktól, ami gyakran a core izmok gyengeségéből fakad. De már meglévő probléma (pl. porckorong sérv) esetén is elsődleges szempont a törzsizmok fejlesztése. A TRX-es edzés közben végig stabilizálni kell az ágyéki gerincszakaszt, mivel a gravitáció ellen dolgozunk, és itt a legnagyobb az erőhatás. A TRX számos instabil (egylábas, egykezes) helyzetet is használ, miközben komoly törzsstabilizációra van szükség, és fejlődik a koordináció is.

Ettől válik egy edzés funkcionálissá, többsíkú mozgásokat végzünk, dolgoznak a stabilizáló izmok, és fejlesztjük az egyensúlyérzéket is.

Oktatók

Órák

Bikics Sándor
2018. szeptember 23., vasárnap
10:15
2018. szeptember 25., kedd
19:15
2018. szeptember 30., vasárnap
10:15
Fehér Ádám
2018. szeptember 24., hétfő
08:00
2018. szeptember 25., kedd
08:00
2018. szeptember 26., szerda
11:00
2018. szeptember 27., csütörtök
09:00
2018. szeptember 28., péntek
07:00
08:00
Kiss Tamara
2018. szeptember 30., vasárnap
14:00
Mucsi Edina
2018. szeptember 28., péntek
10:00
Pilisy Zsófi
2018. szeptember 29., szombat
08:15
Péntek Réka
2018. szeptember 25., kedd
09:00
Rábel Sándor
2018. szeptember 24., hétfő
16:15
18:15
2018. szeptember 26., szerda
15:15
20:15
2018. szeptember 27., csütörtök
19:15
20:15
2018. szeptember 28., péntek
17:15
Tóth Péter
2018. szeptember 23., vasárnap
08:15
2018. szeptember 30., vasárnap
08:15
Tóth Richárd
2018. szeptember 23., vasárnap
12:15
16:00
18:00
2018. szeptember 24., hétfő
10:00
2018. szeptember 25., kedd
15:15
16:15
2018. szeptember 26., szerda
06:15
08:00
2018. szeptember 27., csütörtök
06:15
10:00
16:15
2018. szeptember 28., péntek
15:15
2018. szeptember 29., szombat
10:15
12:15
15:00
19:00
2018. szeptember 30., vasárnap
12:15
16:00
18:00
Vasas Rajmond
2018. szeptember 23., vasárnap
14:00
2018. szeptember 29., szombat
14:00
Zsebedits Patrik
2018. szeptember 24., hétfő
06:15
2018. szeptember 25., kedd
06:15
2018. szeptember 23., vasárnap
Bikics Sándor
10:15
Tóth Péter
08:15
Tóth Richárd
12:15
16:00
18:00
Vasas Rajmond
14:00
2018. szeptember 24., hétfő
Fehér Ádám
08:00
Rábel Sándor
16:15
18:15
Tóth Richárd
10:00
Zsebedits Patrik
06:15
2018. szeptember 25., kedd
Bikics Sándor
19:15
Fehér Ádám
08:00
Péntek Réka
09:00
Tóth Richárd
15:15
16:15
Zsebedits Patrik
06:15
2018. szeptember 26., szerda
Fehér Ádám
11:00
Rábel Sándor
15:15
20:15
Tóth Richárd
06:15
08:00
2018. szeptember 27., csütörtök
Fehér Ádám
09:00
Rábel Sándor
19:15
20:15
Tóth Richárd
06:15
10:00
16:15
2018. szeptember 28., péntek
Fehér Ádám
07:00
08:00
Mucsi Edina
10:00
Rábel Sándor
17:15
Tóth Richárd
15:15
2018. szeptember 29., szombat
Pilisy Zsófi
08:15
Tóth Richárd
10:15
12:15
15:00
19:00
Vasas Rajmond
14:00
2018. szeptember 30., vasárnap
Bikics Sándor
10:15
Kiss Tamara
14:00
Tóth Péter
08:15
Tóth Richárd
12:15
16:00
18:00