2018. július 21., szombat
Preview

TRX

A TRX-szel végtelen számú gyakorlat végezhető, és az egész testet meg tudjuk vele mozgatni. Erőt, állóképességet, koordinációt és a core (törzs) izmok stabilitását fejleszti.

A TRX-es edzésnél a saját testünket használjuk ellenállásként, és az intenzitást is mi magunk határozzuk meg, így lehetséges, hogy ugyanazt az eszközt használja egy elit katona és egy modell.

A TRX-szel erő-állóképességet fejlesztünk, az edzések alapvetően erőfejlesztő jellegűek, de mivel a testünket folyamatosan mozgatjuk közben, ezért az állóképességünk is fejlődik. Ez azért fontos, mert van élet a zsírégető zónán kívül is, sőt... Ma már nyilvánvaló, hogy az ellenállásos edzés sokkal hatékonyabb alakformáló, mint az alacsony intenzitású cardio edzés. Ellenállás lehet a saját súlyunk (guggolás, fekvőtámasz, kitörés akár TRX-szel) vagy kézisúlyzó, gumikötél, rúd. Nagyon fontos, hogy aki fogyni akar, az sem mondhat le az izomépítésről (és itt legkevésbé sem a testépítő edzésekre és izomzatra kell gondolni).

Egy TRX-es edzés sokkal intenzívebb, mint egy cardio edzés, sokkal több kalóriát égetünk el rövidebb idő alatt, és az anyagcserét is annyira felpörgeti, hogy az edzés utáni regenerációra (a szervezetünk visszaállása az egyensúlyi állapotba) legalább annyi kalóriát égetünk el, mint edzés közben. Egy zsírégető cardio edzés utóégető hatása ehhez képest minimális.

A TRX-et mindenki a saját fittségi szintjének megfelelően tudja használni, az intenzitást testünk dőlésszögének megválasztásával tudjuk szabályozni, így lehet, hogy egy átlagember és egy élsportoló edzésére is alkalmas.

Nagyon fontos még, hogy atletikus, funkcionális izomzat építhető vele, és edzés közben végig dolgoznak a törzsizmok.

A core izmok kiemelt figyelmet érdemelnek, mivel ez az izomcsoport testünk erőközpontja, minden mozgás kiinduló pontja, és törzsünk stabilitását biztosítja. Rengeteg ember szenved derékfájástól, gerincbántalmaktól, ami gyakran a core izmok gyengeségéből fakad. De már meglévő probléma (pl. porckorong sérv) esetén is elsődleges szempont a törzsizmok fejlesztése. A TRX-es edzés közben végig stabilizálni kell az ágyéki gerincszakaszt, mivel a gravitáció ellen dolgozunk, és itt a legnagyobb az erőhatás. A TRX számos instabil (egylábas, egykezes) helyzetet is használ, miközben komoly törzsstabilizációra van szükség, és fejlődik a koordináció is.

Ettől válik egy edzés funkcionálissá, többsíkú mozgásokat végzünk, dolgoznak a stabilizáló izmok, és fejlesztjük az egyensúlyérzéket is.

Oktatók

Órák

Bikics Sándor
2018. július 22., vasárnap
10:00
2018. július 24., kedd
19:15
2018. július 28., szombat
19:00
2018. július 29., vasárnap
10:00
Fehér Ádám
2018. július 25., szerda
11:00
2018. július 26., csütörtök
09:00
2018. július 27., péntek
07:00
08:00
Kovács Zsuzsa
2018. július 26., csütörtök
16:15
Péntek Réka
2018. július 21., szombat
10:15
12:15
19:00
2018. július 24., kedd
08:00
09:00
Rábel Sándor
2018. július 21., szombat
08:15
2018. július 23., hétfő
18:15
2018. július 25., szerda
20:15
2018. július 26., csütörtök
10:00
19:15
20:15
2018. július 27., péntek
17:15
Tóth Péter
2018. július 21., szombat
15:00
2018. július 23., hétfő
16:15
2018. július 24., kedd
15:15
2018. július 28., szombat
12:15
Tóth Richárd
2018. július 22., vasárnap
12:00
16:00
18:00
2018. július 23., hétfő
10:00
2018. július 24., kedd
16:15
2018. július 25., szerda
06:15
08:00
2018. július 27., péntek
15:15
2018. július 28., szombat
08:15
10:15
15:00
2018. július 29., vasárnap
12:00
16:00
18:00
Zsebedits Patrik
2018. július 23., hétfő
06:15
08:00
2018. július 25., szerda
15:15
2018. július 26., csütörtök
06:15
2018. július 21., szombat
Péntek Réka
10:15
12:15
19:00
Rábel Sándor
08:15
Tóth Péter
15:00
2018. július 22., vasárnap
Bikics Sándor
10:00
Tóth Richárd
12:00
16:00
18:00
2018. július 23., hétfő
Rábel Sándor
18:15
Tóth Péter
16:15
Tóth Richárd
10:00
Zsebedits Patrik
06:15
08:00
2018. július 24., kedd
Bikics Sándor
19:15
Péntek Réka
08:00
09:00
Tóth Péter
15:15
Tóth Richárd
16:15
2018. július 25., szerda
Fehér Ádám
11:00
Rábel Sándor
20:15
Tóth Richárd
06:15
08:00
Zsebedits Patrik
15:15
2018. július 26., csütörtök
Fehér Ádám
09:00
Kovács Zsuzsa
16:15
Rábel Sándor
10:00
19:15
20:15
Zsebedits Patrik
06:15
2018. július 27., péntek
Fehér Ádám
07:00
08:00
Rábel Sándor
17:15
Tóth Richárd
15:15
2018. július 28., szombat
Bikics Sándor
19:00
Tóth Péter
12:15
Tóth Richárd
08:15
10:15
15:00
2018. július 29., vasárnap
Bikics Sándor
10:00
Tóth Richárd
12:00
16:00
18:00