2019. július 21., vasárnap
Preview

TRX

A TRX-szel végtelen számú gyakorlat végezhető, és az egész testet meg tudjuk vele mozgatni. Erőt, állóképességet, koordinációt és a core (törzs) izmok stabilitását fejleszti.

A TRX-es edzésnél a saját testünket használjuk ellenállásként, és az intenzitást is mi magunk határozzuk meg, így lehetséges, hogy ugyanazt az eszközt használja egy elit katona és egy modell.

A TRX-szel erő-állóképességet fejlesztünk, az edzések alapvetően erőfejlesztő jellegűek, de mivel a testünket folyamatosan mozgatjuk közben, ezért az állóképességünk is fejlődik. Ez azért fontos, mert van élet a zsírégető zónán kívül is, sőt... Ma már nyilvánvaló, hogy az ellenállásos edzés sokkal hatékonyabb alakformáló, mint az alacsony intenzitású cardio edzés. Ellenállás lehet a saját súlyunk (guggolás, fekvőtámasz, kitörés akár TRX-szel) vagy kézisúlyzó, gumikötél, rúd. Nagyon fontos, hogy aki fogyni akar, az sem mondhat le az izomépítésről (és itt legkevésbé sem a testépítő edzésekre és izomzatra kell gondolni).

Egy TRX-es edzés sokkal intenzívebb, mint egy cardio edzés, sokkal több kalóriát égetünk el rövidebb idő alatt, és az anyagcserét is annyira felpörgeti, hogy az edzés utáni regenerációra (a szervezetünk visszaállása az egyensúlyi állapotba) legalább annyi kalóriát égetünk el, mint edzés közben. Egy zsírégető cardio edzés utóégető hatása ehhez képest minimális.

A TRX-et mindenki a saját fittségi szintjének megfelelően tudja használni, az intenzitást testünk dőlésszögének megválasztásával tudjuk szabályozni, így lehet, hogy egy átlagember és egy élsportoló edzésére is alkalmas.

Nagyon fontos még, hogy atletikus, funkcionális izomzat építhető vele, és edzés közben végig dolgoznak a törzsizmok.

A core izmok kiemelt figyelmet érdemelnek, mivel ez az izomcsoport testünk erőközpontja, minden mozgás kiinduló pontja, és törzsünk stabilitását biztosítja. Rengeteg ember szenved derékfájástól, gerincbántalmaktól, ami gyakran a core izmok gyengeségéből fakad. De már meglévő probléma (pl. porckorong sérv) esetén is elsődleges szempont a törzsizmok fejlesztése. A TRX-es edzés közben végig stabilizálni kell az ágyéki gerincszakaszt, mivel a gravitáció ellen dolgozunk, és itt a legnagyobb az erőhatás. A TRX számos instabil (egylábas, egykezes) helyzetet is használ, miközben komoly törzsstabilizációra van szükség, és fejlődik a koordináció is.

Ettől válik egy edzés funkcionálissá, többsíkú mozgásokat végzünk, dolgoznak a stabilizáló izmok, és fejlesztjük az egyensúlyérzéket is.

Oktatók

Órák

Bikics Sándor
2019. július 23., kedd
19:15
Fehér Ádám
2019. július 22., hétfő
08:00
2019. július 23., kedd
08:00
09:00
2019. július 25., csütörtök
09:00
2019. július 26., péntek
08:00
Pilisy Zsófi
2019. július 22., hétfő
06:15
18:15
2019. július 23., kedd
06:15
2019. július 24., szerda
20:15
2019. július 25., csütörtök
06:15
16:15
2019. július 26., péntek
06:15
2019. július 27., szombat
12:15
14:30
2019. július 28., vasárnap
12:15
Rábel Sándor
2019. július 25., csütörtök
19:15
2019. július 26., péntek
17:15
2019. július 27., szombat
08:15
Tóth Richárd
2019. július 21., vasárnap
12:15
17:00
2019. július 22., hétfő
10:00
2019. július 23., kedd
16:15
2019. július 24., szerda
06:15
15:15
2019. július 26., péntek
15:15
2019. július 28., vasárnap
17:00
2019. július 21., vasárnap
Tóth Richárd
12:15
17:00
2019. július 22., hétfő
Fehér Ádám
08:00
Pilisy Zsófi
06:15
18:15
Tóth Richárd
10:00
2019. július 23., kedd
Bikics Sándor
19:15
Fehér Ádám
08:00
09:00
Pilisy Zsófi
06:15
Tóth Richárd
16:15
2019. július 24., szerda
Pilisy Zsófi
20:15
Tóth Richárd
06:15
15:15
2019. július 25., csütörtök
Fehér Ádám
09:00
Pilisy Zsófi
06:15
16:15
Rábel Sándor
19:15
2019. július 26., péntek
Fehér Ádám
08:00
Pilisy Zsófi
06:15
Rábel Sándor
17:15
Tóth Richárd
15:15
2019. július 27., szombat
Pilisy Zsófi
12:15
14:30
Rábel Sándor
08:15
2019. július 28., vasárnap
Pilisy Zsófi
12:15
Tóth Richárd
17:00