2018. május 27., vasárnap
Preview

TRX

A TRX-szel végtelen számú gyakorlat végezhető, és az egész testet meg tudjuk vele mozgatni. Erőt, állóképességet, koordinációt és a core (törzs) izmok stabilitását fejleszti.

A TRX-es edzésnél a saját testünket használjuk ellenállásként, és az intenzitást is mi magunk határozzuk meg, így lehetséges, hogy ugyanazt az eszközt használja egy elit katona és egy modell.

A TRX-szel erő-állóképességet fejlesztünk, az edzések alapvetően erőfejlesztő jellegűek, de mivel a testünket folyamatosan mozgatjuk közben, ezért az állóképességünk is fejlődik. Ez azért fontos, mert van élet a zsírégető zónán kívül is, sőt... Ma már nyilvánvaló, hogy az ellenállásos edzés sokkal hatékonyabb alakformáló, mint az alacsony intenzitású cardio edzés. Ellenállás lehet a saját súlyunk (guggolás, fekvőtámasz, kitörés akár TRX-szel) vagy kézisúlyzó, gumikötél, rúd. Nagyon fontos, hogy aki fogyni akar, az sem mondhat le az izomépítésről (és itt legkevésbé sem a testépítő edzésekre és izomzatra kell gondolni).

Egy TRX-es edzés sokkal intenzívebb, mint egy cardio edzés, sokkal több kalóriát égetünk el rövidebb idő alatt, és az anyagcserét is annyira felpörgeti, hogy az edzés utáni regenerációra (a szervezetünk visszaállása az egyensúlyi állapotba) legalább annyi kalóriát égetünk el, mint edzés közben. Egy zsírégető cardio edzés utóégető hatása ehhez képest minimális.

A TRX-et mindenki a saját fittségi szintjének megfelelően tudja használni, az intenzitást testünk dőlésszögének megválasztásával tudjuk szabályozni, így lehet, hogy egy átlagember és egy élsportoló edzésére is alkalmas.

Nagyon fontos még, hogy atletikus, funkcionális izomzat építhető vele, és edzés közben végig dolgoznak a törzsizmok.

A core izmok kiemelt figyelmet érdemelnek, mivel ez az izomcsoport testünk erőközpontja, minden mozgás kiinduló pontja, és törzsünk stabilitását biztosítja. Rengeteg ember szenved derékfájástól, gerincbántalmaktól, ami gyakran a core izmok gyengeségéből fakad. De már meglévő probléma (pl. porckorong sérv) esetén is elsődleges szempont a törzsizmok fejlesztése. A TRX-es edzés közben végig stabilizálni kell az ágyéki gerincszakaszt, mivel a gravitáció ellen dolgozunk, és itt a legnagyobb az erőhatás. A TRX számos instabil (egylábas, egykezes) helyzetet is használ, miközben komoly törzsstabilizációra van szükség, és fejlődik a koordináció is.

Ettől válik egy edzés funkcionálissá, többsíkú mozgásokat végzünk, dolgoznak a stabilizáló izmok, és fejlesztjük az egyensúlyérzéket is.

Oktatók

Órák

Bikics Sándor
2018. május 27., vasárnap
10:00
2018. május 29., kedd
19:15
2018. június 01., péntek
10:00
2018. június 02., szombat
18:00
2018. június 03., vasárnap
10:00
Fehér Ádám
2018. május 28., hétfő
08:00
2018. május 29., kedd
08:00
2018. május 30., szerda
11:00
2018. május 31., csütörtök
09:00
2018. június 01., péntek
07:00
08:00
Kovács Zsuzsa
2018. május 28., hétfő
16:15
2018. május 31., csütörtök
16:15
Péntek Réka
2018. május 29., kedd
09:00
2018. június 02., szombat
12:15
Rábel Sándor
2018. május 28., hétfő
18:15
2018. május 30., szerda
20:15
2018. május 31., csütörtök
19:15
20:15
2018. június 01., péntek
17:15
2018. június 02., szombat
08:15
Szabó Nikolett
2018. május 29., kedd
15:15
2018. május 30., szerda
15:15
Tóth Gábor
2018. június 01., péntek
11:00
Tóth Richárd
2018. május 27., vasárnap
12:00
16:00
18:00
2018. május 28., hétfő
10:00
2018. május 29., kedd
16:15
2018. május 30., szerda
06:15
08:00
2018. június 01., péntek
15:15
2018. június 02., szombat
10:15
15:00
2018. június 03., vasárnap
12:00
16:00
18:00
Zsebedits Patrik
2018. május 28., hétfő
06:15
2018. május 31., csütörtök
06:15
2018. június 02., szombat
19:00
2018. május 27., vasárnap
Bikics Sándor
10:00
Tóth Richárd
12:00
16:00
18:00
2018. május 28., hétfő
Fehér Ádám
08:00
Kovács Zsuzsa
16:15
Rábel Sándor
18:15
Tóth Richárd
10:00
Zsebedits Patrik
06:15
2018. május 29., kedd
Bikics Sándor
19:15
Fehér Ádám
08:00
Péntek Réka
09:00
Szabó Nikolett
15:15
Tóth Richárd
16:15
2018. május 30., szerda
Fehér Ádám
11:00
Rábel Sándor
20:15
Szabó Nikolett
15:15
Tóth Richárd
06:15
08:00
2018. május 31., csütörtök
Fehér Ádám
09:00
Kovács Zsuzsa
16:15
Rábel Sándor
19:15
20:15
Zsebedits Patrik
06:15
2018. június 01., péntek
Bikics Sándor
10:00
Fehér Ádám
07:00
08:00
Rábel Sándor
17:15
Tóth Gábor
11:00
Tóth Richárd
15:15
2018. június 02., szombat
Bikics Sándor
18:00
Péntek Réka
12:15
Rábel Sándor
08:15
Tóth Richárd
10:15
15:00
Zsebedits Patrik
19:00
2018. június 03., vasárnap
Bikics Sándor
10:00
Tóth Richárd
12:00
16:00
18:00