2019. november 12., kedd
Preview

TRX

A TRX-szel végtelen számú gyakorlat végezhető, és az egész testet meg tudjuk vele mozgatni. Erőt, állóképességet, koordinációt és a core (törzs) izmok stabilitását fejleszti.

A TRX-es edzésnél a saját testünket használjuk ellenállásként, és az intenzitást is mi magunk határozzuk meg, így lehetséges, hogy ugyanazt az eszközt használja egy elit katona és egy modell.

A TRX-szel erő-állóképességet fejlesztünk, az edzések alapvetően erőfejlesztő jellegűek, de mivel a testünket folyamatosan mozgatjuk közben, ezért az állóképességünk is fejlődik. Ez azért fontos, mert van élet a zsírégető zónán kívül is, sőt... Ma már nyilvánvaló, hogy az ellenállásos edzés sokkal hatékonyabb alakformáló, mint az alacsony intenzitású cardio edzés. Ellenállás lehet a saját súlyunk (guggolás, fekvőtámasz, kitörés akár TRX-szel) vagy kézisúlyzó, gumikötél, rúd. Nagyon fontos, hogy aki fogyni akar, az sem mondhat le az izomépítésről (és itt legkevésbé sem a testépítő edzésekre és izomzatra kell gondolni).

Egy TRX-es edzés sokkal intenzívebb, mint egy cardio edzés, sokkal több kalóriát égetünk el rövidebb idő alatt, és az anyagcserét is annyira felpörgeti, hogy az edzés utáni regenerációra (a szervezetünk visszaállása az egyensúlyi állapotba) legalább annyi kalóriát égetünk el, mint edzés közben. Egy zsírégető cardio edzés utóégető hatása ehhez képest minimális.

A TRX-et mindenki a saját fittségi szintjének megfelelően tudja használni, az intenzitást testünk dőlésszögének megválasztásával tudjuk szabályozni, így lehet, hogy egy átlagember és egy élsportoló edzésére is alkalmas.

Nagyon fontos még, hogy atletikus, funkcionális izomzat építhető vele, és edzés közben végig dolgoznak a törzsizmok.

A core izmok kiemelt figyelmet érdemelnek, mivel ez az izomcsoport testünk erőközpontja, minden mozgás kiinduló pontja, és törzsünk stabilitását biztosítja. Rengeteg ember szenved derékfájástól, gerincbántalmaktól, ami gyakran a core izmok gyengeségéből fakad. De már meglévő probléma (pl. porckorong sérv) esetén is elsődleges szempont a törzsizmok fejlesztése. A TRX-es edzés közben végig stabilizálni kell az ágyéki gerincszakaszt, mivel a gravitáció ellen dolgozunk, és itt a legnagyobb az erőhatás. A TRX számos instabil (egylábas, egykezes) helyzetet is használ, miközben komoly törzsstabilizációra van szükség, és fejlődik a koordináció is.

Ettől válik egy edzés funkcionálissá, többsíkú mozgásokat végzünk, dolgoznak a stabilizáló izmok, és fejlesztjük az egyensúlyérzéket is.

Oktatók

Órák

Bikics Sándor
2019. november 12., kedd
20:15
2019. november 17., vasárnap
10:15
2019. november 19., kedd
20:15
2019. november 24., vasárnap
10:15
Fehér Ádám
2019. november 12., kedd
08:00
09:00
2019. november 14., csütörtök
09:00
2019. november 15., péntek
08:00
2019. november 18., hétfő
08:00
2019. november 19., kedd
08:00
09:00
2019. november 21., csütörtök
09:00
2019. november 22., péntek
08:00
Pilisy Zsófi
2019. november 12., kedd
06:15
2019. november 14., csütörtök
06:15
16:15
2019. november 15., péntek
06:15
2019. november 16., szombat
12:15
2019. november 17., vasárnap
08:15
2019. november 18., hétfő
06:15
2019. november 19., kedd
06:15
2019. november 21., csütörtök
06:15
16:15
2019. november 22., péntek
06:15
2019. november 23., szombat
12:15
2019. november 24., vasárnap
08:15
Rábel Sándor
2019. november 13., szerda
20:15
2019. november 14., csütörtök
20:15
2019. november 15., péntek
17:15
2019. november 16., szombat
08:15
2019. november 20., szerda
20:15
2019. november 21., csütörtök
20:15
2019. november 22., péntek
17:15
2019. november 23., szombat
08:15
Tóth Richárd
2019. november 12., kedd
16:15
2019. november 13., szerda
06:15
10:00
15:15
2019. november 15., péntek
15:15
2019. november 17., vasárnap
12:15
17:00
2019. november 18., hétfő
15:15
2019. november 19., kedd
16:15
2019. november 20., szerda
06:15
10:00
15:15
2019. november 22., péntek
15:15
2019. november 24., vasárnap
12:15
17:00
2019. november 12., kedd
Bikics Sándor
20:15
Fehér Ádám
08:00
09:00
Pilisy Zsófi
06:15
Tóth Richárd
16:15
2019. november 13., szerda
Rábel Sándor
20:15
Tóth Richárd
06:15
10:00
15:15
2019. november 14., csütörtök
Fehér Ádám
09:00
Pilisy Zsófi
06:15
16:15
Rábel Sándor
20:15
2019. november 15., péntek
Fehér Ádám
08:00
Pilisy Zsófi
06:15
Rábel Sándor
17:15
Tóth Richárd
15:15
2019. november 16., szombat
Pilisy Zsófi
12:15
Rábel Sándor
08:15
2019. november 17., vasárnap
Bikics Sándor
10:15
Pilisy Zsófi
08:15
Tóth Richárd
12:15
17:00
2019. november 18., hétfő
Fehér Ádám
08:00
Pilisy Zsófi
06:15
Tóth Richárd
15:15
2019. november 19., kedd
Bikics Sándor
20:15
Fehér Ádám
08:00
09:00
Pilisy Zsófi
06:15
Tóth Richárd
16:15
2019. november 20., szerda
Rábel Sándor
20:15
Tóth Richárd
06:15
10:00
15:15
2019. november 21., csütörtök
Fehér Ádám
09:00
Pilisy Zsófi
06:15
16:15
Rábel Sándor
20:15
2019. november 22., péntek
Fehér Ádám
08:00
Pilisy Zsófi
06:15
Rábel Sándor
17:15
Tóth Richárd
15:15
2019. november 23., szombat
Pilisy Zsófi
12:15
Rábel Sándor
08:15
2019. november 24., vasárnap
Bikics Sándor
10:15
Pilisy Zsófi
08:15
Tóth Richárd
12:15
17:00