2019. június 19., szerda

Futópad

A futógépes edzések segítik a zsírégetést, megmozgatják az összes izmot, és erősítik a test keringésért felelős szerveit. Megfelelő testedzési forma különböző betegségekben - csontritkulás, magas vérnyomás, krónikus hátfájás - szenvedő emberek számára. 
A futópad edzések javítják a keringést, serkentik a felesleges endorfin kibocsátását, valamint elégetik a kalóriákat, melynek hatására az ember nagyszerűen érzi magát az edzések után. A futógép segítségével végzett edzések minden szakasza egymásra épül, végezhetők reggel, délután és este is, amikor a tréninget végzőnek megfelelő.

Háttámlás kerékpár

A legkedveltebb fitneszeszközök egyike a szobabicikli vagy szobakerékpár, hiszen a kevésbé fitt vagy idős emberek valamint a jobb edzettségre vágyó fiatalok egyaránt használhatják.

Miért válasszuk a szobakerékpárok háttámlás változatát?
A legfontosabb előnye - nevében is benne van - a hát megtámasztása, melynek nem csupán kényelmi okai vannak. Az ülés pozíciójából adódóan sokkal könnyebbé válik a vér visszaáramoltatása a lábakból, ami hatékonyabb cardio munkát eredményez. Emellett persze a hát megtámasztásával ideális testtartást biztosít, akár gerincproblémákkal küszködők számára is, míg a speciális edzéspozíció csökkenti a szív terhelését, és javítja a lábak vérkeringését.

Ülő kerékpár

A kerékpározás az egyik legtökéletesebb módszer, hogy kikapcsolódj, emellett kiváló testedzés is. Óránként akár 240 és 1000 kalória között égethetsz el attól függően, hogy mennyi a testsúlyod, milyen gyorsan tekersz vagy milyen edzett vagy. Ha helyesen biciklizel, akkor akár a legrövidebb tekerésből is előnyt kovácsolhatsz magadnak!
Tartsd észben: kerékpározás közben kell, hogy legyen elég erőd ahhoz, hogy beszélgess. Ha erre képtelen lennél, vagy szédülnél, azonnal hagyd abba az edzést!

Vállgép

A váll körüli izmok hatékony edzésére szolgál. Használatával a gerincre és a csuklóízületekre nem nehezedik terhelés.

Combtávolító gép

Ez a gép a távolító izmokat, kiváltképp a farizmok edzését szolgálja. Ezen izom fejlesztése esztétikai és funkcionális szempontból is fontos, mivel pozitív hatással van a csípőre. Formáláshoz, szálkásításhoz javasolt gyakorlat, főként nők számára.
Kezdők, középhaladók és haladók számára egyaránt ajánlott!

Melltárogató gép

A gépen tárogatás megdolgozza a mellizom alsó, külső és belső részét.
Másodlagos terhelést kap a váll első és oldalsó része, a bicepsz és az alkar izmai is.
A súllyal végzett tárogatással ellentétben a mellizom végig feszültség alatt van, és a mellizom belső része folyamatosan nagyfokú terhelést kap.

Figyelj oda hogy:
- Amikor hátra engeded a gép karjait végy nagy levegőt, összenyomásnál pedig lélegezd ki!
- Mindig egyenletesen nyomd és engedd a gép karjait, soha ne rángasd, mert megsérülhetsz!

Hasprés

A hasizmok hatékony edzéséhez, formálásához a hasprés gyakorlatok felelnek meg a leginkább. Ennek a gépnek a használata nem igényel nagy tudományt: beleülsz, beállítod a megfelelő súlyra, és a válladdal közelítesz a térdedhez. Ne emelkedj vissza, felsőtestedet lenn tartva kis nyomásokat végezz, így sokkal nehezebb!

Ellipszis tréner

Az ellipszis tréner kisebb fizikai megerőltetést igényel, mint a futópad, mégis hatékony súlycsökkentésre, izomnövelésre és a keringési rendszer karbantartására, ezért motivációt nyújthat a kezdőknek és a fogyni vágyóknak.
Az ellipszis tréner lényege, hogy egy mindenki számára természetes mozdulatsorra építve alaposan megdolgoztatja a kar- és lábizmokat, sőt az egész testet. Nagy előnye, hogy nincs szükséged többféle eszközre ahhoz, hogy teljes értékű edzést végezz!

Combhajlító gép

A comb hátulsó részének, a nehezen erősíthető combhajlító izmok edzésére szolgál. Nagyon jó hatásfokkal fejleszti, edzi meg a comb hátsó részét, illetve a farizmot is.

Ferde pad

Háttámlája több fokozatban dönthető, a függőlegestől egészen a negatívig, ezért a súlyzós gyakorlatok különösen sok fajtája végezhető rajta.

Hipernyújtó pad (combfeszítő)

A hipernyújtás elsődlegesen az alsó hátizmokat dolgozza meg, főleg ha a hátat rendesen íveljük. Egy kis változtatással a farizom és a combhajlító izmok is megedzhetők vele.
Tökéletes a hátfájás leküzdésének elősegítéséhez! Használatával megerősíthetjük a mély hátizmainkat, melyek gyengesége miatt sokszor fáj az ember háta. A hipernyújtó pad segít, hogy megerősítse ezeket az izmokat! 

Erőkeret

50 különböző gyakorlat végezhető el az edzőgépen, mely kiterjed a test alsó és felső részének izomcsoportjaira. 
Az erőkeret lehetővé teszi, hogy biztonságosan a lehető legmélyebbre menjünk le a súllyal, és hogy egyenes tartást biztosítsunk a gerincnek. Akinek a gerince problémás terület, és mindenképpen guggolni szeretne, az inkább a keretet válassza. 
Guggolni, de fej fölé- és fekvenyomni is kiválóan alkalmas ez a gép.

Hátlehúzó gép

A teljes felsőtest izmainak, tehát a hát, váll és a karok erősítésére szolgáló gép.

Farizomerősítő gép

A farizom erősítésére szolgáló speciális gép, melynek használata során a hátra ható terhelés minimális. A gyakorlatokban mindig csak egy láb vesz részt, melyet az ellenállás irányába, hátrafelé kell mozgatni. Az ellenállás erősségét lapsúlyokkal szablyozhatjuk.

Lapsúlyos evezőgép

Kiváló cardiogép, mellyel megőrizhetjük fittségünket. Segít a zsírégetésben, javítja az állóképességünket és pozitív hatással van a szív- és érrendszerünk műküdésére.

Ülő lábtoló

A kezdő vagy rossz kondiban lévő vendégeink számára is ajánlott erősítő gép, mellyel ülve hajthatóak végre a gyakorlatok, ugyanakkor az erőhatások nem a hátat, hanem a csípőt érik, így a gerincoszlopunkat nem terheljük túl az edzés során.

Scott pad

Kifejezetten bicepsz gyakorlatokra kifejlesztett segédeszköz, mely az első Mr. Olympia, Larry Scott után kapta a nevét.

Vádligép

Egy kényelmes és egyben biztonságos gép, mellyel a vádlit és a combizmokat erősíthetjük, formálhatjuk.

Mélyhát gép

A has és a hát első részének izmainak formálására szolgáló, változtatható ülőállású, lapsúlyos gép, mely ennek köszönhetően biztonságos, kényelmes és hatékony edzést szavatol, testalkattól függetlenül.

Húzódzkodó állvány

Saját testsúlyos gyakorlatok elvégzésére kiválóan alkalmas állvány, mellyel biztonságosan edzetőek a felsőtest izmai.

Combközelítő gép

A combközelítő izmok izolációs gyakorlata formáláshoz, szálkásításhoz javasolt gyakorlat, főként nők számára.
Kezdők, középhaladók és haladók számára egyaránt ajánlott!

Taposógép

A természetes lépcsőzés a keringési- és légzőrendszer számára is nagyon megterhelő. Az idősebb korosztály és az edzetlenebbek ezért sem szeretik megmászni az emeleteket. A jó hír, hogy lehet fejleszteni ezt a fajta hiányosságot, például a lépcsőzőgép napi használatával!

Kinek ajánlot?
- aki fogyni szeretne,
- aki javítani szeretné a kondícióját,
- akinek valamilyen izületi problémája van (térd vagy derékfájás),
- hölgyeknek, akik a far- és combizmukat szeretnék látványosan formálni,
- térdműtét utáni rehabilitáció során ajánlott, a gyógytornász hozzájárulásával,
- fiataloknak és idősebbeknek egyaránt.

Keresztcsiga

Szabad mozgást biztosít: a végtagokat függetlenül mozgathatják, egyszerre a kettőt vagy felváltva vagy váltakozva, és akár eltérő súlyokkal is terhelhetik az egyes oldalakat.
A bátortalanabbaknak is vonzóvá válhat az erőedzés, függetlenül az edzettségi állapottól!