2017. november 19., vasárnap

Futópad

A futógépes edzések segítik a zsírégetést, megmozgatják az összes izmot, és erősítik a test keringésért felelős szerveit. Megfelelő testedzési forma különböző betegségekben - csontritkulás, magas vérnyomás, krónikus hátfájás - szenvedő emberek számára. 
A futópad edzések javítják a keringést, serkentik a felesleges endorfin kibocsátását, valamint elégetik a kalóriákat, melynek hatására az ember nagyszerűen érzi magát az edzések után. A futógép segítségével végzett edzések minden szakasza egymásra épül, végezhetők reggel, délután és este is, amikor a tréninget végzőnek megfelelő.

Háttámlás kerékpár

A legkedveltebb fitneszeszközök egyike a szobabicikli vagy szobakerékpár, hiszen a kevésbé fitt vagy idős emberek valamint a jobb edzettségre vágyó fiatalok egyaránt használhatják.

Miért válasszuk a szobakerékpárok háttámlás változatát?
A legfontosabb előnye - nevében is benne van - a hát megtámasztása, melynek nem csupán kényelmi okai vannak. Az ülés pozíciójából adódóan sokkal könnyebbé válik a vér visszaáramoltatása a lábakból, ami hatékonyabb cardio munkát eredményez. Emellett persze a hát megtámasztásával ideális testtartást biztosít, akár gerincproblémákkal küszködők számára is, míg a speciális edzéspozíció csökkenti a szív terhelését, és javítja a lábak vérkeringését.

Ülő kerékpár

A kerékpározás az egyik legtökéletesebb módszer, hogy kikapcsolódj, emellett kiváló testedzés is. Óránként akár 240 és 1000 kalória között égethetsz el attól függően, hogy mennyi a testsúlyod, milyen gyorsan tekersz vagy milyen edzett vagy. Ha helyesen biciklizel, akkor akár a legrövidebb tekerésből is előnyt kovácsolhatsz magadnak!
Tartsd észben: kerékpározás közben kell, hogy legyen elég erőd ahhoz, hogy beszélgess. Ha erre képtelen lennél, vagy szédülnél, azonnal hagyd abba az edzést!

Vállgép

A váll körüli izmok hatékony edzésére szolgál. Használatával a gerincre és a csuklóízületekre nem nehezedik terhelés.

Combtávolító gép

Ez a gép a távolító izmokat, kiváltképp a farizmok edzését szolgálja. Ezen izom fejlesztése esztétikai és funkcionális szempontból is fontos, mivel pozitív hatással van a csípőre. Formáláshoz, szálkásításhoz javasolt gyakorlat, főként nők számára.
Kezdők, középhaladók és haladók számára egyaránt ajánlott!

Melltárogató gép

A gépen tárogatás megdolgozza a mellizom alsó, külső és belső részét.
Másodlagos terhelést kap a váll első és oldalsó része, a bicepsz és az alkar izmai is.
A súllyal végzett tárogatással ellentétben a mellizom végig feszültség alatt van, és a mellizom belső része folyamatosan nagyfokú terhelést kap.

Figyelj oda hogy:
- Amikor hátra engeded a gép karjait végy nagy levegőt, összenyomásnál pedig lélegezd ki!
- Mindig egyenletesen nyomd és engedd a gép karjait, soha ne rángasd, mert megsérülhetsz!

Lépcsőzőgép

A természetes lépcsőzés a keringési- és légzőrendszer számára is nagyon megterhelő. Az idősebb korosztály és az edzetlenebbek ezért sem szeretik megmászni az emeleteket. A jó hír, hogy lehet fejleszteni ezt a fajta hiányosságot, például a lépcsőzőgép napi használatával!

Kinek ajánlot?
- aki fogyni szeretne,
- aki javítani szeretné a kondícióját,
- akinek valamilyen izületi problémája van (térd vagy derékfájás),
- hölgyeknek, akik a far- és combizmukat szeretnék látványosan formálni,
- térdműtét utáni rehabilitáció során ajánlott, a gyógytornász hozzájárulásával,
- fiataloknak és idősebbeknek egyaránt.

Hasprés

A hasizmok hatékony edzéséhez, formálásához a hasprés gyakorlatok felelnek meg a leginkább. Ennek a gépnek a használata nem igényel nagy tudományt: beleülsz, beállítod a megfelelő súlyra, és a válladdal közelítesz a térdedhez. Ne emelkedj vissza, felsőtestedet lenn tartva kis nyomásokat végezz, így sokkal nehezebb!

Ellipszis tréner

Az ellipszis tréner kisebb fizikai megerőltetést igényel, mint a futópad, mégis hatékony súlycsökkentésre, izomnövelésre és a keringési rendszer karbantartására, ezért motivációt nyújthat a kezdőknek és a fogyni vágyóknak.
Az ellipszis tréner lényege, hogy egy mindenki számára természetes mozdulatsorra építve alaposan megdolgoztatja a kar- és lábizmokat, sőt az egész testet. Nagy előnye, hogy nincs szükséged többféle eszközre ahhoz, hogy teljes értékű edzést végezz!

Combhajlító gép

A comb hátulsó részének, a nehezen erősíthető combhajlító izmok edzésére szolgál. Nagyon jó hatásfokkal fejleszti, edzi meg a comb hátsó részét, illetve a farizmot is.

Ferde pad

Háttámlája több fokozatban dönthető, a függőlegestől egészen a negatívig, ezért a súlyzós gyakorlatok különösen sok fajtája végezhető rajta.

Hipernyújtó pad (combfeszítő)

A hipernyújtás elsődlegesen az alsó hátizmokat dolgozza meg, főleg ha a hátat rendesen íveljük. Egy kis változtatással a farizom és a combhajlító izmok is megedzhetők vele.
Tökéletes a hátfájás leküzdésének elősegítéséhez! Használatával megerősíthetjük a mély hátizmainkat, melyek gyengesége miatt sokszor fáj az ember háta. A hipernyújtó pad segít, hogy megerősítse ezeket az izmokat! 

Erőkeret

50 különböző gyakorlat végezhető el az edzőgépen, mely kiterjed a test alsó és felső részének izomcsoportjaira. 
Az erőkeret lehetővé teszi, hogy biztonságosan a lehető legmélyebbre menjünk le a súllyal, és hogy egyenes tartást biztosítsunk a gerincnek. Akinek a gerince problémás terület, és mindenképpen guggolni szeretne, az inkább a keretet válassza. 
Guggolni, de fej fölé- és fekvenyomni is kiválóan alkalmas ez a gép.

Hátlehúzó gép

A teljes felsőtest izmainak, tehát a hát, váll és a karok erősítésére szolgáló gép.

Farizomerősítő gép

A farizom erősítésére szolgáló speciális gép, melynek használata során a hátra ható terhelés minimális. A gyakorlatokban mindig csak egy láb vesz részt, melyet az ellenállás irányába, hátrafelé kell mozgatni. Az ellenállás erősségét lapsúlyokkal szablyozhatjuk.

Lapsúlyos evezőgép

Kiváló cardiogép, mellyel megőrizhetjük fittségünket. Segít a zsírégetésben, javítja az állóképességünket és pozitív hatással van a szív- és érrendszerünk műküdésére.

Ülő lábtoló

A kezdő vagy rossz kondiban lévő vendégeink számára is ajánlott erősítő gép, mellyel ülve hajthatóak végre a gyakorlatok, ugyanakkor az erőhatások nem a hátat, hanem a csípőt érik, így a gerincoszlopunkat nem terheljük túl az edzés során.

Scott pad

Kifejezetten bicepsz gyakorlatokra kifejlesztett segédeszköz, mely az első Mr. Olympia, Larry Scott után kapta a nevét.

Vádligép

Egy kényelmes és egyben biztonságos gép, mellyel a vádlit és a combizmokat erősíthetjük, formálhatjuk.

Mélyhát gép

A has és a hát első részének izmainak formálására szolgáló, változtatható ülőállású, lapsúlyos gép, mely ennek köszönhetően biztonságos, kényelmes és hatékony edzést szavatol, testalkattól függetlenül.

Combközelítő gép

A combközelítő izmok izolációs gyakorlata formáláshoz, szálkásításhoz javasolt gyakorlat, főként nők számára.
Kezdők, középhaladók és haladók számára egyaránt ajánlott!

Húzódzkodó állvány

Saját testsúlyos gyakorlatok elvégzésére kiválóan alkalmas állvány, mellyel biztonságosan edzetőek a felsőtest izmai.

Keresztcsiga

Szabad mozgást biztosít: a végtagokat függetlenül mozgathatják, egyszerre a kettőt vagy felváltva vagy váltakozva, és akár eltérő súlyokkal is terhelhetik az egyes oldalakat.
A bátortalanabbaknak is vonzóvá válhat az erőedzés, függetlenül az edzettségi állapottól!